Nowy Golf

Golf pojawił się na rynku w 1974 roku, jako następca legendarnego garbusa. W ciągu niemal 45 lat na rynek trafiło już siedem generacji hitu Volkswagena, a wkrótce zadebiutuje ósma. Tak bogatą i wieloletnią historią na rynku może się poszczycić niewiele modeli. Golf to najlepiej sprzedający się przedstawiciel niemieckiej marki w Europie i jeden z najbardziej popularnych na świecie.

W 2019 roku Volkswagen zaprezentował ósmą generację modelu. Premiera odbyła się niemal w tym samym momencie, co debiut innego, ważnego dla Volkswagena modelu – elektrycznego ID.3.

Przetestuj nowego Golfa jako pierwszy! Zapisz się na jazdę próbną! Otrzymaj informację o wprowadzeniu Nowego Golfa do naszego salonu, jako pierwszy.

Ochrona Państwa danych osobowych jest dla nas bardzo ważna, dlatego deklarujemy, że będziemy obchodzić się z podanymi informacjami zgodnie z przepisami prawa, zachowując ich poufność. Informujemy, że wysyłając powyższy formularz skontaktujemy się z Państwem Tylko i wyłącznie w powyższej sprawie. Administratorem danych osobowych jest Łódź JTB Sp. z o.o. Sp. k. Czytaj więcej

Najbardziej innowacyjny Golf w historii jest już dostępny do zamawiania. Sprawdź:

Design i funkcjonalność Nowego Golfa

Wygląd modeli Volkswagena, w tym Golfa, jest raczej zachowawczy i próżno szukać tu designerskich działań. Ma to swoje zalety – stylistyka Golfa wydaje się być ponadczasowa. To cecha charakterystyczna Volkswagena: wprowadzenie nowej generacji modelu zawsze jest raczej ewolucją niż rewolucją stylistyczną, dzięki czemu auta z Wolfsburga starzeją się wolniej. Pomimo zastosowania oświetlenia LED z tyłu i z przodu auta, już z daleka można rozpoznać, że to Golf, z charakterystycznym dla tego modelu szerokim tylnym słupkiem.

Funkcjonalność i stylistyka, którą cechują prostota linii i precyzja kształtów, typowe dla Golfa są także wyróżnikiem najnowszej generacji. Charakterystyczny dla modelu szeroki tylny słupek dachowy C powoduje, że sylwetka auta wydaje się dynamiczna. Uwagę zwracają także zwarty tył auta, przednia część nadwozia z wyjątkowo wąską osłoną chłodnicy czy przetłoczenie karoserii wokół całego nadwozia na wysokości klamek, które jest czymś w rodzaju znaku rozpoznawczego. We wszystkich wersjach Golfa konwencjonalne światła zastąpiono LED-owymi, a charakterystyczny kształt diod staje się dominującym i wyróżniającym elementem stylistycznym ósmej generacji modelu.

Jednostki napędowe w Nowym Golfie

Do nowego Golfa producent oferuje silniki benzynowe TSI, wysokoprężne TDI, układy napędowe typu mild hybrid noszące oznaczenie eTSI oraz hybrydy typu plug-in. Wszystkie silniki benzynowe i diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 90 KM/66kW i 110 KM/81 kW oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 115 KM/85 kW i 150 KM/110 kW.

Nowy Golf

Nowe silniki benzynowe działają w innowacyjnym cyklu „TSI Millera”, co sprawia, że zużycie paliwa jest stosunkowo niskie, a emisja szkodliwych substancji znacznie zmniejszona. Natomiast w jednostkach TDI Volkswagen zastosował nowość – dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue, nazwany Twindosing, co istotnie zmniejszyło emisję tlenków azotu. Nowe są aż cztery – spośród pięciu oferowanych – hybrydowych układów napędowych Golfa ósmej generacji.

Nowy Golf będzie pierwszym modelem Volkswagena, w którym do wyboru będzie aż pięć hybrydowych zespołów napędowych. Po raz pierwszy producent zastosował technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem rozrusznik i generator 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI – tzw. mild hybrid. Volkswagen będzie oferował napęd eTSI w trzech wersjach: o mocy 110 KM/81 kW, 130 KM/96 kW i 150 KM/110 kW. Golf VIII będzie dodatkowo dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in. W nowej wersji hybryda plug-in uzyskuje moc 204 KM/150 kW, z kolei sportowa wersja osiąga 245 KM/180 kW. Obie wersje Golfa z hybrydowym napędem typu plug-in są wyposażone w nowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności 13 kWh, które mają pozwolić na pokonanie znacznych odległości wyłącznie w trybie elektrycznym.

Funkcjonalność ósmej generacji Golfa

Golf VIII

Wymiary Golfa VIII w jedynej, zaprezentowanej aktualnie wersji hatchback to 4284 mm długości, 1789 mm szerokości, 1456 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2636 mm. Nowy, pięciodrzwiowy hatchback jest zatem od poprzednika w analogicznym nadwoziu o 29 mm dłuższy, o 1 mm węższy, o 36 mm niższy, zaś rozstaw osi ma o 16 mm większy. Pojemność bagażnika będzie zbliżona do tej z Golfa VII generacji, czyli ok. 380 litrów. Volkswagenowi udało się zmniejszyć zarówno powierzchnię czołową, która mierzy teraz 2,21m² jak i współczynnik oporu powietrza Cx, który w Golfie VIII wynosi 0,275. Dzięki czemu nowy Golf stał się cichszy, co powinno istotnie wpłynąć na komfort podróżowania.

Golf VIII

Wraz z Golfem ósmej generacji swój debiut ma najnowsza wersja modułowej platformy podwoziowej MQB. Z innowacji Golfa VIII skorzystają zatem wszystkie modele, ponieważ jest on pierwszym i najważniejszym autem skonstruowanym w oparciu o platformę MQB, w wersji, jaka będzie odtąd stosowana przez kolejne dziesięć lat.

Ikona nowoczesności – innowacyjne systemy w Golfie VIII

W najmłodszym wcieleniu niemieckiego auta zastosowano nowe wskaźniki i systemy multimedialne. Działając w trybie online, łączą się one tworząc jeden, znajdujący się na tej samej osi cyfrowy kokpit, z którym współgrają dotykowe pola i ekrany.

Golf VIII

Zakres informacji dostarczanych kierowcy można poszerzać korzystając z opcjonalnego wyświetlacza head-up. Dotykowe pola i możliwość sterowania różnymi funkcjami przy pomocy komend głosowych oraz aplikacji Alexa sprawiają, że obsługa stała się łatwa i intuicyjna. Systemy nie tylko współdziałają między sobą, ale poprzez online connectivity unit (OCU) łączą się ze światem zewnętrznym poza samochodem. Jednostka OCU stosowana seryjnie i wyposażona w kartę eSIM współdziała z systemami usług internetowych zawartych w We Connect i We Connect Plus. Dzięki połączeniu online system nawigacji może działać aktywnie i na przykład dostarczać automatycznie informacje na temat ciekawych miejsc pojawiających się wzdłuż trasy przejazdu. Może np. podać numer telefonu do restauracji, by umożliwić zarezerwowanie stolika przy użyciu smartfona z wykorzystaniem Bluetootha. 

Nowy Golf

Zastosowany po raz pierwszy w kompaktowym modelu Volkswagena system Travel Assist sprawia, że Golf może poruszać się po autostradzie półautomatycznie do prędkości 210 km/h. W trybie tym kierowca nie musi wykonywać ruchów kierownicą, dodawać gazu ani hamować. Zwiększa się dzięki temu komfort jazdy, zaś Travel Assist, zwłaszcza podczas dalekich podróży, znacząco odciąża kierowcę. Golf VIII jest też pierwszym modelem z Wolfsburga wyposażonym seryjnie w system Car2X umożliwiający komunikację z otoczeniem. System ten wykorzystuje informacje pochodzące z innych pojazdów znajdujących się w odległości do 800 m, a także sygnały dostarczane przez urządzenia infrastruktury drogowej. Ma to na celu ostrzeganie kierowcy i przekazywanie tych ostrzeżeń do innych aut wyposażonych w system Car2X. System przekazywania komunikatów przez modele Volkswagena za pomocą Car2X do innych popularnych samochodów w szybkim czasie może się upowszechnić i stać standardem. Zwiększeniu bezpieczeństwa podróży służą również inteligentne reflektory matrycowe LED IQ.Light, również wyposażone w interaktywne funkcje.

Nowy Volkswagen Golf
Wersje wyposażenia

Dotychczasowe odmiany Trendline, Comfortline i Highline przeszły do historii. Wersje wyposażenia Golfa skonfigurowano w zupełnie nowy sposób. Odtąd dostępne są wersje:

  • Life
  • Style
  • R-Line

Wszystkie zawierają znacznie bogatsze wyposażenie niż w poprzednim modelu. Już w podstawowej wersji dostępne są:

  • lampy LED (przednie i tylne),
  • system Keyless Start,
  • cyfrowy kokpit,
  • dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus,
  • wielofunkcyjna kierownica,
  • automatyczna klimatyzacja,
  • system Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu,
  • system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz funkcją predykcyjnej ochrony pieszych,
  • system Car2X.

W ciągu roku pojawią się kolejne odmiany Golfa: GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE oraz Golf R.

Golf od lat pozostaje niezmiennie ikoną segmentu aut kompaktowych. Godny odnotowania jest fakt, że odchodząca do historii VII generacja modelu była oferowana przez siedem lat! W tym chyba objawia się siła Golfa, jest to po prostu dobrze opracowane auto.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here