Elektryczny Volkswagen Crafter, Caddy i Transporter
Podczas tegorocznych targów Motorshow w Poznaniu Volkswagen zaprezentował pełną elektryczną gamę modelową Volkswagen Samochody Użytkowe.
Bezemisyjna taksówka opracowano wspólnie z firmą ABT e-Line GmbH, widoczna na zdjęciach, bazuje na przedłużonym Caddy Maxi i zapewnia komfortową ilość miejsca dla pięciu osób wraz z bagażem. Bagażnik elektrycznego modelu Caddy ma pojemność 4,2 m3, dzięki czemu samochód zalicza się do najprzestronniejszych aut w swojej klasie. Zasięg tego modelu to 220 km (wartość prognozowana wg NEDC), dlatego e-Caddy idealnie nadaje się do użytku w strefach ekologicznych w dużych europejskich metropoliach. Źródłem napędu jest silnik elektryczny o mocy 82 kW, auto wyposażono w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej wynoszącej 37,3 kWh. Akumulator rozładowany do 80 procent pojemności można zasilić energią elektryczną o mocy 40 kW w ciągu 50 minut.
Drugim autem elektrycznym, który Volkswagen Samochody Użytkowe opracował wspólnie z ABT e-Line GmbH jest ABT e-Transporter. W wersji podstawowej model ten wyposażono w litowo-jonowy akumulator o pojemności 37,3 kWh; jednak dostępny jest również akumulator o pojemności nawet 74,6 kWh. Zasięg obydwu odmian samochodu wynosi, odpowiednio, 208 i 400 km (wartości prognozowane wg NEDC). Podczas ładowania prądem o mocy 40 kW w systemie Quick-Charge akumulator można zasilić do 80 procent pojemności w ciągu 50 minut.
e-Crafter został skonstruowany w oparciu o Craftera drugiej generacji, który na rynku pojawił się w 2017 roku. e-Crafter ma najnowocześniejsze systemy służące bezpieczeństwu, komfortowi oraz multimedialne. Jeszcze zanim pojawił się w sprzedaży został wyróżniony „Europejską Nagrodą Transportową dla Aut Zgodnych z Zasadami Zrównoważonego Rozwoju 2018” w kategorii „Samochody Transportowe i Dostawcze”. Jako pierwszy samochód użytkowy w swojej klasie Crafter jest wyposażony seryjnie w automatyczny hamulec po kolizji, który daje możliwość uniknięcia po wypadku kolejnych zderzeń. Dodatkowo w standardzie znajdują się system zapobiegający skutkom podmuchów bocznego wiatru, a także LED-owe reflektory świateł drogowych, mijania i do jazdy dziennej, automatyczna klimatyzacja, system podgrzewania foteli, pompa ciepła i ogrzewana przednia szyba, komfortowe fotele oraz system nawigacyjny „Discover Media” z „App-Connect” (umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych na smartfonie), system obsługi radia przy pomocy komend głosowych, a także interfejs telefonu komórkowego. W ramach wyposażenia dodatkowego, za pośrednictwem „Car-Net Guide & Inform”, można korzystać z mobilnych usług internetowych.
Jak będą wyglądały przyszłe pojazdy użytkowe pokazuje ID. BUZZ Cargo – bezemisyjny samochód dostawczy nowej ery w motoryzacji. Po raz pierwszy zaprezentowano go podczas Auto Show odbywającego się w Los Angeles pod koniec 2018 roku. Niecałe pół roku później można podziwiać go w czasie Motor Show w Poznaniu.
ID. BUZZ Cargo ma duży zasięg i bardzo obszerne wnętrze, dysponuje też cyfrowym systemem zarządzania przewożonym towarem – informacja na ten temat jest przekazywana automatycznie przez internet do magazynu, by można było uzupełnić towar.
Studyjny ID. BUZZ Cargo to pierwszy samochód użytkowy skonstruowany w oparciu o nową modułową platformę (MEB) przeznaczoną do budowy samochodów elektrycznych. Jej ważną zaletą techniczną jest możliwość montażu akumulatorów o różnej pojemności i różnych rozmiarach – zależnie od przeznaczenia samochodu. Dzięki temu pojazdy skonstruowane na platformie MEB mogą mieć zasięg od 330 km do ponad 550 km (według cyklu WLTP). Dzienny limit kilometrów nowego transportera można ponadto zwiększyć poprzez zastosowanie paneli słonecznych na jego dachu.
Brak Komentarzy