Nowa strategia rozwoju elektromobilności – SEAT
Na przełomie 2020 i 2021 roku dzięki tej marce na rynku pojawi się 6 modeli pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Oprócz tego SEAT po raz pierwszy w swojej historii zaprojektuje również nowy koncept platformy MEB, na której będą budowane miejskie samochody elektryczne Grupy Volkswagen.
Już w 2020 roku powinniśmy spodziewać się hybrydowych wersji modeli Leon oraz Tarraco, a także CUPRA Leon i CUPRA Formentor, poza elektrycznymi pojazdami el-Born i Mii SEAT. Elektryczna ofensywa obejmuje nie tylko nowe modele, lecz także całą strategię mikromobliności, która została ogłoszona przez SEAT-a podczas kongresu MWC w Barcelonie. Zaprezentowane niedawno elektryczne hulajnogi SEAT eXS oraz samochód koncepcyjny Minimó to tylko dwa z proponowanych przez firmę rozwiązań, które wypełniają ofertę pojazdów marki zgodnie z trendem nowoczesnej mobilności.
Rozwiązania wspierające elektromobilność
SEAT po raz pierwszy w swojej historii zaprojektuje również nową płytę podłogową, działając we współpracy z marką Volkswagen. Będzie to pomniejszona wersja platformy MEB, która pozwoli na konstruowanie około czterometrowych samochodów elektrycznych. W Hiszpanii nad tym projektem pracuje zespół 300 wysoko wykwalifikowanych specjalistów.
Dr Herbert Diess, Prezes Volskwagen AG, podkreśla znaczenie marki:
SEAT gotowy na przyszłość
Branża motoryzacyjna jest w trakcie dynamicznych zmian, które przekładają się na liczne wyzwania, ale i nowe możliwości. By ograniczyć emisję spalin oraz zmierzyć się ze zmianami klimatycznymi SEAT uruchamia centrum badań The Metropolis: Lab Barcelona. Jednostka ta będzie rozwijać oprogramowanie IT dla całej Grupy Volkswagen oraz stanowić wsparcie dla nowych modeli biznesu opartych na koncepcjach mobilności i łączności. W pracach pomoże niezależne laboratorium SEAT-a, nazwane XMOBA, które ma za zadanie testowanie rozwiązań oraz wypracowanie synergii pomiędzy wszystkimi inicjatywami.
SEAT podbija świat
Z fabryki w Martorell wyjeżdża aktualnie ponad 2 300 samochodów dziennie, a produkcja wykazuje poziom 95% swojej zdolności. W 2018 roku SEAT stał się największym eksporterem przemysłowym w Hiszpanii, wysyłając na inne rynki 80% wyprodukowanych pojazdów. Celem SEAT-a na nadchodzące lata jest jeszcze większa globalizacja firmy. W związku z tym założeniem SEAT wdraża ambitną strategię rozwoju w Afryce Północnej – uruchamiając fabrykę w Algierii oraz planując zwiększenie swojej obecności na tym rynku. Kolejny obszar ekspansji marki to Ameryka Łacińska – w drugiej połowie 2019 roku planowane jest rozpoczęcie działalności w Chile oraz umocnienie pozycji w Kolumbii. Jeśli chodzi o Chiny, SEAT jest częścią spółki joint venture JAC Volkswagen i przygotowuje się na wejścia na ten największy na świecie rynek samochodowym w 2021 roku.
Brak Komentarzy