Nowy, elektryczny SEAT Mii wkracza na rynek w 2020 r.
Rynek się zmienia, a elektromobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Udział pojazdów elektrycznych w europejskim rynku wzrósł w ciągu 8 miesięcy 2019 roku o 75%. SEAT jest gotowy, aby odpowiedzieć na ten rosnący popyt.
Miejski elektryk, który naprawdę może zastąpić auto spalinowe
Dużym atutem elektrycznego Seata Mii, są kompaktowe wymiary, którym to miejskie auto zawdzięcza dużą zwrotność w czasie jazdy i łatwość w parkowaniu. Samochód ma 3557 mm długości, 1645 mm szerokości, 1478 mm wysokości i rozstaw osi 2420 mm. Pojemność bagażnika wynosi 251 litrów, zaś po złożeniu tylnej kanapy 923 litry.
W porównaniu do spalinowej wersji karoseria elektrycznego Mii została subtelnie odświeżona o akcenty podkreślające nowy napęd (nowy wzór felg, kolory nadwozia, opcjonalne czarne lusterka, oznaczenie „Mii electric” na tylnej klapie oraz przednich drzwiach).
Wyposażenie elektrycznego SEATA Mii
Wnętrze pojazdu wyróżnia się nastrojowym oświetleniem oraz skórzaną kierownicą i podgrzewanymi fotelami. Ma też nowy zestaw zegarów, w którym miejsce obrotomierza zajął wskaźnik wykorzystania mocy silnika, a z prawej strony, przed pasażerem, znajduje się kolejny napis „Mii electric”. Poza tym auto nie różni się od zwykłej wersji spalinowej.
Pojazd został wyposażony w system bezpieczeństwa Lane Assist, który ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, a także jest w stanie samodzielnie, przez pewien czas, korygować tor jazdy.
Co więcej, Mii electric jest wyekwipowany w system Seat Connect, umożliwiający zdalne zarządzanie pojazdem. Z poziomu aplikacji na smartfona, kierowca może sprawdzić dane dotyczące jazdy, miejsce zaparkowania oraz stan pojazdu. Aplikacja pozwala na kontrolowanie blokady drzwi i działania świateł, a także zapewnia dostęp do zdalnego sterowania klimatyzacją.
SEAT Mii – moc i zasięg samochodu elektrycznego
Sercem układu napędowego Mii jest silnik elektryczny, który zapewnia moc 83 KM (61 kW) i osiąga moment obrotowy 212 Nm. Co prawda auto rozpędza się do 100 km/h w 12,3 s., ale już osiągnięcie 50 km/h zajmuje mu zaledwie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 130 km/h.
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 36,8 kWh po jednym ładowaniu zapewnia zasięg do 260 km (według norm WLTP). Należy pamiętać, że jazda samochodem elektrycznym jest tańsza – 1 kWh w domu kosztuje średnio 0,55 gr, a akumulator można ładować także na bezpłatnych stacjach. Mniej się płaci również za serwis, dodatkowo można korzystać z bezpłatnego parkowania w centrum miasta oraz jazdy buspasem; a także wjechać do stref czystego transportu.
W Polsce nowy model SEATA będzie dostępny w 2020 roku, wtedy także poznamy jego cenę. Spodziewamy się, że utrzyma się ona na poziomie zbliżonym do modelu ŠKODY CITIGOe iV. Dlatego po uwzględnieniu przewidywanych dopłat rządowych elektryczny SEAT Mii może stać się atrakcyjną propozycją dla tych, którzy użytkują swe auta głównie w mieście.
Brak Komentarzy