Pierwszy elektryczny samochód Volkswagena
Samochody elektryczne to przyszłość czy przeszłość?
Mogłoby się wydawać, że samochody elektryczne to głos obecnych i przyszłych czasów. Tymczasem Volkswagen interesował się tym rodzajem napędu już dawno temu. Po latach prac nad napędem elektrycznym, pierwszym namacalnym produktem był Volkswagen Elektro-Golf, który powstał w 1976 roku.
Zwykły Golf? Czyżby?
Na pierwszy rzut oka samochód wyglądał dokładnie tak, jak każdy inny Golf w wersji hatchback, ale zamiast zwykłego czterocylindrowego, 75-konnego silnika benzynowego, miał silnik elektryczny o mocy 27 koni mechanicznych, połączony ze standardową, czterobiegową manualną skrzynia biegów.
Skąd wzięła się potrzeba budowy napędu elektrycznego?
Elektrycznie napędzany Golf nie był pomyślany tylko dlatego, że inżynierowie chcieli znaleźć nowy silnik odpowiedni do samochodu osobowego. Samochód elektryczny powstał w wyniku poważnego kryzysu naftowego, który wstrząsnął całym światem w 1973 roku. Wydarzenie to zmusiło wielu producentów do inwestowania w bardziej wydajne silniki, a Volkswagen zaczął testować samochody elektryczne, chcąc wyprzedzić konkurencję.
Potrzeba jest matką wynalazku.
🙂
Niemieccy inżynierowie wyprodukowali 20 prototypów Elektro-Golfa, które zostały zaprezentowane publicznie. Do 1986 r. Inżynierowie Volkswagena przetestowali te prototypy w normalnych warunkach drogowych, gromadzili ważne informacje i szukali sposobów na ulepszenie akumulatorów w samochodzie elektrycznym.
Czasy się zmieniają nasze potrzeby również.
Obecnie samochody elektryczne oraz ich rozwój mają stanowić rozwiązanie na stale rosnący problem zanieczyszczenia powietrza zwłaszcza w dużych miastach, gdzie jakość powietrza wpływa na jakość naszego życia, a przede wszystkim zdrowie.
Wiemy sporo o samochodach elektrycznych.
Dzięki projektom z lat 70 Volkswagen zgromadził ogromne doświadczenie w zakresie budowy napędu elektrycznego w samochodach osobowych. Już niebawem zaowocuje ono nowymi modelami, które będą odpowiadały na potrzeby nowego rynku samochodów elektrycznych.
Brak Komentarzy